VEELGESTELDE VRAGEN
Geofencing wordt vaak gebruikt als marketing- en reclametactiek om meer klanten naar een onderneming, zoals een (web)winkel te trekken.
Het is het perfecte middel om je doelgroep online te bereiken!
Zeker! We maken gebruik van GPS-signalen en weten zodoende niks over persoonsgegevens!
Geofence campagnes zijn uiterst effectieve campagnes, als bedrijven weten waar hun doelgroep fysiek samenkomt.
Geofencing wordt vaak gebruikt als marketing- en reclameactiek om online promotionele boodschappen te verspreiden.
Of u nou een eenmanszaak hebt en lokaal in uw dorp of stad meer mensen wil bereiken. Of een internationale speler die op een grote beurs zijn doelgroep wil aanspreken. Wij helpen iedereen met een op maat gemaakte campagne!
Een geofence campagne is een marketingstrategie waarbij virtuele grenzen worden gedefinieerd rond fysieke locaties, zoals winkels, evenementenlocaties of specifieke gebieden. Wanneer een gebruiker met een mobiel apparaat deze grens betreedt of verlaat, kunnen gerichte advertenties of meldingen naar hun apparaat worden gestuurd.
Jazeker!
Los van Geofencing adverteren wij ook aan specifieke doelgroepen.
Geef ons uw wensen door en wij weten deze te (online) te bereiken!
Geofence campagnes bieden gerichte en relevante marketingberichten aan potentiële klanten op basis van hun locatie. Dit vergroot de kans op betrokkenheid en conversies, verhoogt de merkbekendheid en kan helpen bij het aantrekken van lokale klanten.
Een geofence campagne opzetten begint met het definiëren van duidelijke doelstellingen en het identificeren van relevante locaties voor uw doelgroep.
Wij stellen vervolgens de geofences in. Wij kunnen de advertenties maken, maar deze mag u ook aanleveren! Vervolgens draaien wij de campagne. Uiteraard monitoren wij deze en passen wij deze eventueel aan voor optimale resultaten!
Bijna elke fysieke locatie kan worden gebruikt als geofence locatie!
Enkele veel gebruikte voorbeelden:
- Grotere winkels of restaurants.
- Evenementenlocaties.
- (Vak) Beurzen in binnen- en buitenland.
- Vliegvelden.
- Sportstadions.
- Festivals.
- Dorpsfeesten.
- Hogescholen / Universiteiten.
Wij targeten zeer nauwkeurig, tot circa 12 meter. Dit biedt de mogelijkheid om specifieke gebieden en zelfs individuele gebouwen te targeten.
- Voor een klant hebben we een specifiek gebouw van een specifieke Universiteit afgevangen. Vervolgens hebben we deze afgevangen mensen specifieke vacatures laten zien.
- Voor een andere klant hebben we eens de KNVB Bekerfinale in de Kuip afgevangen. Alle bezoekers hebben we daarna twee weken geretarget met banners op voetbalzone / vi.nl en allerlei andere sportwebsites. Hier konden ze kaarten voor een andere gelegenheid bestellen met korting.
Geofence campagnes kunnen worden uitgevoerd op verschillende mobiele apparaten, waaronder smartphones en tablets. Ook op PC's en Laptops leveren wij uit.
Dit gebeurd in alle gevallen op websites en in Apps.
De kosten van een campagne variëren afhankelijk van factoren zoals de geselecteerde locaties, het bereik van de campagne, de duur en het aantal uit te serveren impressies.
Campagnes beginnen vanaf circa €495,-.
Alles is bespreekbaar, dus neem gerust contact op!
Geofences kunnen worden aangepast aan verschillende vormen en groottes, afhankelijk van de behoeften en doelstellingen van uw campagne.
De tijd die nodig is om resultaten te zien van een geofencecampagne kan variëren. Maar meestal kunnen de eerste resultaten binnen een dag tot enkele dagen worden waargenomen, afhankelijk van factoren zoals de campagnestrategie en doelgroep.
Ja, de meeste campagnes kunnen worden aangepast of bijgewerkt tijdens de looptijd ervan, zodat u kunt inspelen op veranderende omstandigheden of nieuwe inzichten.
Geofence campagnes kunnen voordelen bieden voor verschillende doelgroepen, waaronder lokale bedrijven, evenementorganisatoren, detailhandelaren, horecabedrijven en meer.
Als bedrijven weten waar hun doelgroep fysiek samenkomt, dan is Geofencing zeker aan te raden! Het is een krachtige en creatieve aanvulling op bestaande marketinginstrumenten.
We beginnen altijd met het nauwkeurig definiëren van uw doelgroep.
Daarnaast is het bieden van relevante en boeiende inhoud zeer belangrijk!
Tot slot het testen en optimaliseren van uw advertenties.